Poszukiwany kierownik działu ds. pieczy zastępczej!

  • Wieliczka
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie W Wieliczce
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze KIEROWNIKA DZIAŁU DO SPRAW PIECZY ZASTĘPCZEJ Nazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka Określenie stanowiska: Kierownik działu do spraw pieczy zastępczej I. Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku: 1) obywatelstwo polskie; 2) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, psychologia lub nauki o rodzinie; 3) co najmniej 4-letni staż pracy w pomocy społecznej, w tym co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pracy z rodzinami zastępczymi w instytucjach pomocy społecznej lub jednostkach organizujących pracę z rodziną w rozumieniu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; 4) kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 5) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 6) kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona; 7) kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego; 8) kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym; 9) nieposzlakowana opinia; 10) bardzo dobra znajomość przepisów prawa w zakresie realizowanych zadań, a w szczególności zagadnień zawartych w: • ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, • ustawie o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych do ustawy, • ustawie - Kodeks postępowania administracyjnego, • ustawie - Kodeks rodzinny i opiekuńczy. 11) umiejętność pracy w zespole i organizacji jego pracy. II. Wymagania dodatkowe: 1) doświadczenie zawodowe w zakresie pracy z rodzinami zastępczymi oraz usamodzielnianymi wychowankami pieczy zastępczej; 2) predyspozycje do kierowania zespołem pracowników, umiejętność dobrej organizacji pracy własnej oraz działu; 3) znajomość regulacji prawnych z zakresu: przeciwdziałania przemocy domowej, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych; 4) sumienność oraz odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań; 5) komunikatywność i łatwość przekazywania informacji oraz umiejętność rozwiazywania konfliktów; 6) samodzielność w działaniu, dyspozycyjność, systematyczność, rzetelność oraz dokładność; 7) zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia; 8) umiejętność stosowania i interpretacji przepisów; 9) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji; 10) obiektywizm i bezstronność; 11) umiejętność pracy pod presją czasu; 12) bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej, 13) posiadanie prawa jazdy kat. B; III. Zakres zadań wykonywanych na w/w stanowisku: 1) Organizowanie, nadzorowanie oraz kontrola merytoryczna i formalna pracy Działu ds. pieczy zastępczej, w tym prowadzonej dokumentacji oraz przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych. 2) Ustalanie zadań dla poszczególnych stanowisk pracy i nadzór nad prawidłowym, terminowym i zgodnym z prawem ich wykonywaniem. 3) Zapewnienie właściwego podziału pracy pomiędzy stanowiskami pracy. 4) Realizacja zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej. 5) Nadzorowanie i koordynowanie pracy koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej. 6) Prowadzenie spraw dotyczących naboru i kwalifikacji kandydatów do pełnienia zastępczych form opieki oraz przygotowywanie zaświadczeń kwalifikacyjnych, zawierających potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o spełnianiu warunków i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej. 7) Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji zastępczych form opieki. 8) Prowadzenie działalności diagnostyczno-konsultacyjnej w celu pozyskiwania kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka pod względem zapewnienia przyjmowanym do pieczy dzieciom warunków bytowych zaspakajających ich rozwój emocjonalny, fizyczny i społeczny, właściwej edukacji i rozwoju zainteresowań oraz wypoczynku i organizacji czasu wolnego. 9) Udział w zespołach ds. oceny sytuacji dziecka. 10) Monitorowanie potrzeb rodzin zastępczych w zakresie wsparcia specjalistycznego, w tym pedagogicznego. 11) Organizowanie wsparcia specjalistycznego dla rodzin zastępczych i dzieci w nich przebywających. 12) Organizacja i nadzór nad systemem informatycznym w dziale, w tym bazy danych i Programu POMOST. 13) Inicjowanie działań skutkujących usprawnieniem lub konieczną zmianą pracy nadzorowanej komórki. 14) Opracowanie i współrealizacja powiatowego programu rozwoju pieczy zastępczej. 15) Opracowywanie danych dotyczących oceny zasobów pomocy społecznej. 16) Współdziałanie przy opracowywaniu i współrealizacja Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Wielickim. 17) Współpraca ze środowiskiem lokalnym w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi. 18) Analiza ogłaszanych konkursów dotyczących realizacji zadań z zakresu pieczy zastępczej. 19) Uczestniczenie w przygotowywaniu dokumentacji konkursowej, w zakresie zlecania przez Powiat Wielicki organizacjom pozarządowym, zadań przewidzianych w ustawie o wsparciu rodziny i systemie pieczy zastępczej. 20) Współdziałanie przy opracowywaniu i współrealizacja programów profilaktycznych w celu udzielania specjalistycznej pomocy w szczególności w zakresie promowania i wdrażania metod wychowawczych w stosunku do dzieci już umieszczonych lub zagrożonych umieszczeniem w pieczy zastępczej. 21) Przygotowywanie projektów uchwał rady powiatu, uchwał zarządu powiatu, zarządzeń dyrektora, regulaminów, innych aktów normatywnych, procedur i wytycznych związanych z realizacją zadań działu, parafowanie tych dokumentów i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania centrum. 22) Prawidłowe prowadzenie, zabezpieczenie i przechowywanie dokumentacji związanej z prowadzonymi sprawami oraz prowadzenie niezbędnych rejestrów. 23) Sporządzanie projektów planów budżetowych i niezbędnych sprawozdań w zakresie powierzonych zadań. 24) Opracowywanie i weryfikacja planów środków finansowych oraz kontrola zgodności wykorzystania limitów z przyjętymi planami. 25) Przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obowiązujących w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska. 26) Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie. 27) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR. IV. Warunki pracy na danym stanowisku: 1) miejsce wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze budynku, który posiada windę; 2) forma zatrudnienia: umowa o pracę – przewidywane zatrudnienie od m-ca września 2024 3) wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy - 8 godzin dziennie; 4) wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2021r. poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania Pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce; 5) praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy; 6) w przypadku zawarcia pierwszej umowy o pracę z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy bez przeprowadzania kolejnego naboru. V. Informacja dodatkowa 1) W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%. 2) Kandydaci na stanowisko Kierownika działu ds. pieczy zastępczej powinni złożyć CV oraz podanie o przyjęcie do pracy opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Kierownika działu ds. pieczy zastępczej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zgodnie z art. 6 ust 1 lit b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)” 3) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełniają wymogów formalnych będą odsyłane za poświadczeniem zwrotnym lub można je będzie odebrać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Niepołomskiej 26 G w Wieliczce; 4) Brak własnoręcznego podpisu na złożonych dokumentach będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych; VI. Wymagane dokumenty: 1) list motywacyjny - własnoręcznie podpisany; 2) życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (CV) – własnoręcznie podpisany; 3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie; 4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia; 5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie o bieżącym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę); 6) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach zawodowych; 7) oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik do ogłoszenia); 8) oświadczanie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (załącznik do ogłoszenia); 9) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (załącznik do ogłoszenia); 10) oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona (załącznik do ogłoszenia); 11) oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego (załącznik do ogłoszenia); 12) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych; 13) klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (załącznik do ogłoszenia); 14) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w procesie rekrutacji (załącznik do ogłoszenia); Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26 G lub pocztą na adres Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce. Aplikacje należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy: naboru na stanowisko Kierownika działu ds. pieczy zastępczej” w terminie do dnia 20 sierpnia 2024r. do godz. 15:30 /liczy się data wpływu/. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej. VII. Pozostałe informacje 1) Nabór przeprowadzi komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce. 2) Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji. 3) Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego. 4) Aplikacje, które wpłyną do urzędu (jednostki) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. 5) O terminie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego kandydaci będą informowani telefonicznie. 6) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.malopolska.pl/, na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie www.pcpr-wieliczka.pl oraz na tablicy informacyjnej w Wieliczce przy ul. Niepołomskiej 26 G. 7) Kandydaci wyłonieni w drodze naboru, przed zatrudnieniem, zobowiązani są przedstawić do wglądu oryginały świadectw pracy, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe i posiadane kwalifikacje.

Jak chcesz się z Tobą skontaktować się z firmą Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie W Wieliczce?

lub